MEE CELUP

Ehh, kat negeri lain ni mee celup (or mihun or kuewtiaw) org panggil apa ek?

Kita org kt sini panggil mee celup jer. Nak kata mee sup pun lbh kurang la. Tp mee tu masak bila dicelup dlm kuah guna senduk khas. Tak reti aah nak crita. Tp rasa dia best.
KOmponennya mesti la ada perut, daging or ayam. Sayur kangkung. Dan lada besar jeruk. Bahan2 lain kv tatau. Haha
Jom, layan mee celup.
Dan minum air nyor.
Segar satu badan. Ekeke.
Kalo nak tambahan, boleh gak makan wajik ni. Kaler hijau you! Mula2 kv ingat kuih tepung pelita. Selalunya kan wajik ni kaler coklat gelap gitu. Ada gak org wat pesen ni.
Advertisements

13 Responses to “MEE CELUP”

  1. mama ranggie Says:

    boleh x poskan mama wajik hijo tu..?nampak mcm sedap je…bb dlm perut nak makan nih..hehehe..alasan je kan!?cakap je lah yg mama die nak makan!

  2. Intan Rosnitta Says:

    Hohoho mee celup…lama x makan ni!
    Best nyaaaa!!!

  3. atty's Says:

    salam perkenalan kv,
    1st time tgk wajik ijo..
    mesti dap gak

  4. Zareda Says:

    tengok entry sebelum ni.. bes kan lauk pauk kampung..

    kak zar suka lauk kampung..

    mee celup tu pun nampak sedap..

    Kak zar dah start diet ni.. uwaa.. telan air liur ajelah

  5. bat Says:

    oohh mee celup yach.. nampak cam sedaps tuh..

  6. Alinlai Says:

    mee celup tu nampak sedap šŸ™‚ yummy!!!

  7. nanonano Says:

    wajik?
    yg gune beras pulot tu ke?
    ns manis ek?
    warne ijao??
    xpenah jupe g..huhu

  8. cendawanintim Says:

    kaler ijo tuh nampak len sket wajik tu kan…cantik!

  9. kirana Says:

    first time dgr nama mee celup..tp tgk rupa cam mee sup ja..nampak cam sedappp

  10. AppleB Says:

    selain mee…apa lagik yg boleh dicelup? muahahahhaha

  11. Gee Says:

    Pernah makan mee celup kat stesen bus dekat EPF, dah lama dah. Sedap..

  12. haJa*darLingZ Says:

    wow…sedapnye wajik tu…

  13. rina Says:

    sib baik kt umah ni ada org jual mee celup… kalu x… mmg nk kena kv ni. hahaha.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: