SAKIT KETING

Huhu…tau dak keting tu apa? Keting tu antara tumit dan betis. Hik hik. Agak2 lah ya!

Mulai khamis lps, kv n hubby mmg penat gilerrrrrr. Basuh lantai utuk kali yg terakhir. Berus ngan asid mozek dulu. Lapis ajax pulak, last skali air. Mcm nak patah pinggang ku yg tidak berapa ramping iniey!

Jumaat lps sarapan terus kerja ni. Punya la gigih! Kain baju, pinggan mangkuk semua kena buang dulu pindah ke rumah baru. Lps tu baru angkut almarinya. Walo pun dekat mmg byk benda. Sampah sarap pun byk. Takde bantuan sapa2. Hanya kv n hubby. Almari besar gedabak pun kami angkut dua org. Kalo berat sgt mintak bantuan atuk. Tp sekali dua je lah. Yg lain pulun laki bini. Dah siap letak lemari bagai tu kena masukkan balik brg2 nya. Memang letih mak aii.

Petang gi tesco jap nak beli udang sbb cadang mlm besok nak ajak org buat solat hajat naik rumah baru. Balik tu sambung lagi keje sampai tgh mlm. Mmg teruk betul keadaan rumah lama. Sedih gak mengenangkan tu mlm terakhir kami tido kt rumah lama.;(

Hari sabtu, hubby sambung keje piping. Geng lampu kipas masuk setel kan mana yg patut. Gi beli lauk dan ulam utk masak petang nanti. Lps tu pi beli frame buaian utk dina. Karang takleh tido minah tu plk kan. Beli gak lemari solek utk MIL. Pastu singgah nak survey rak tv kt kubang kerian. Terus sangkut dan beli. Beli gak cermin hiasan dan meja utk hall. Sofa dan meja makan kemudian cari. Ansur2. Hihi

Terus gerak ke pengkalan chepa. Rumah kawan kv sbb nak bayar hutang cermin. Kikiki. Ye lah, time suruh keje nak cepat aje. Dh siap keje harus lah kena bayar cepat2 kan. Borak punya borak dekat 2.30 kami balik. On d way blk tu beli brg2 lain. Dina dah tido. Kv termuntah muntah sampai pening. Gastrik dowh! Habis masuk angin perut aku!

Blk tu hubby pi tgk budak letrik wat keje dulu. Satu hal lak tunggu dia nak makan tgh hari. Pastu sambung masak. Menu simple jek. Hanya kv n MIL je tukang masaknya. Bantai je lah! Dlm 30 org makan. Org masjid campur jiran tentangga terdekat. Masak singgang ikan tenggiri, daging goreng, sambal udang, ulam, ikan tawar, durian dan budu. Hihi.

Pastu sambung lg punggah barang. Mmg letih gilerrrr. Tp alhamdulillah sebab mlm td dh tido kt rumah baru. Rasa mcm tak percaya impian kami akhirnya termakbul. Syukur!!!

Mlm td dekat pkl satu baru kami lena (agaknya). Balik karang byk lg barang2 yg tertinggal kat rumah lama kena pindahkan.

Apa pun, syukur alhamdulillah segala urusan kami dipermudahkan Allah swt.

Advertisements

6 Responses to “SAKIT KETING”

  1. YuszTieY Says:

    alhamdulillah dah masuk umah baru yer…tak ader gambo pon…buh la cikit2 nak tgk umah baru….

  2. ADIEJIN Says:

    tahniah..tahniah..semuga rumoh demo dipenuhi rahmat dan kasih sayang…

  3. Intan Rosnitta Says:

    Alhamdulillah.

    Kita pun tumpang seronok. Tuan badan apatah lagi, w/pun penat & sampai kena gastrik… 🙂

  4. bat Says:

    alhamdulillah… err mana gambarnya dehhh???

  5. Ungku Nor Says:

    haaa..nak akak tolong pape ke?
    akak boleh je tolong.

    tolong baca citer awk pindah rumah kat blog..ekekeke

  6. Mak Su Says:

    yang didoakan yang baik2 saja utk kv and family

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: