PARAM

Ptg semalam, kali ke 2 pegi param. Aktiviti wajib belah ptg di bln puasa. Ekeke

Tp tk pegi yg jauh lg. Pegi yg dekat dgn rumah je dulu. Bonceng motor 4 beranak. Kalo naik kete haram nak dpt parking. Tak kuasa nak menapak jauh2.

Manusia punya lah ramai kt pasar ramadhan peringat. nak jalan pun susah. Sah kan nak tgk jualan. Hoho.. danish asyik bersungut letih. Geram betul mamat tu.

Nampak je ada ruang skt, kv snap gambar. Tapi maaf lh ye, mutu gambar kurang memuaskan. Pakai henfon norkiah cap sabun jek. Org tak perasan kv snap gambar. Wahaha



Hubby tgn beli gulai itik serati. Tp kurang sedap lak dari hari pertama. Cair je kuah dia. Hmm

Ni pulak tekak kv yg nak makan. Lok cheng atau sate ikan. Sedap.
Setakat ni byk beli lauk kt param jer. Malas dan ntah napa ek? Stok lauk mentah susah nak dpt la. Td sempat gak tempah ketam dr nelayan bot kecil. Ptg ni baru mendarat sbb dorang turun laut subuh td. Tgk besok lah dapt ke tdk ketam tu.

Sahur lak makan nasik dgn telur masin je. Tak selera nak makan benda lain.

Ops..ni hari pertama kv puasa tau. Hampeh tul!

Advertisements

28 Responses to “PARAM”

  1. Intan Rosnitta Says:

    Ado lok cheng lagiks… huhu 😦

  2. Purpleheart Says:

    Sedap ke sate ikan tu? kalo dekat dah lame suh belikan.. hehehehe..

  3. Zareda Norman Says:

    tak berkesempatan lagi pi pARAM. PARAM kat rumah aje..

  4. bat Says:

    amboi KV jelesnyer memacam mende dijual yg tadak kat cini… huhu

  5. Mak Su Says:

    dah dpt ketamnyer kv?

    salam ramadhan ek… kosong kosong ya

  6. Ungku Nor Says:

    perrgghhh..giler dasat oder ketam.
    dairek tak pakai orang tengah..hehehe.

    kalo akak dok kat area rumah awak ler kan, maunya satu rumah pakat kena gout.
    asek balun seafood fresh je hari-hari..;p

  7. Umi_Aliesha Says:

    bestnya menu..seme yg ssh nak jumpa kat sini…lama x mkn itik…

  8. kirana Says:

    oooo dah ponteng posa yerrrr

  9. Gee Says:

    Masa kat KT, dapat makan lok cheng atau sate ikan tu, sedap betul. Hari Sabtu ada gak p KB Mall, tapi tak leh masuk, ramai sgt org. Dasat juga sana yea..

  10. shuzana Says:

    kv..shu suke sate ikan tu..
    penah makan mase kecik2..kt KL susah nak dpt..
    penah la jumpa 3 tahun lepas..tp keras la..
    rindu la nak mkn sate ni..sib baik x ngandung..

  11. KV Says:

    intan,
    kebetulan. Kdg2 susah gak nak jumpa.

    sue,
    sedap jgk tp takleh lawan yg zan dulu2. Beza gak rasanya.

    kak zar,
    rajinnya akak masak.;P

    bat,
    kat sana mcm2 masakan seluruh malaysia ada, kan?

    mak su,
    ketam tu tak dpt. Org lain ambik dulu. Tak kisah lah.

    kak ungku,
    akak, sian adik tak dpt ketam tu tau. Org lain yg rembat dulu.

    umi aliesha,
    hihi…sini kan kampung. Itik ayam kampung mmg dah kebiasaan.

    ana,
    frust akak tau! Tp hari ni boleh puasa. Yay!!

    gee,
    kb mall tu mmg dasat. Nak2 kalo hari mingu dan ada jualan murah. mmg full house.

    shu,
    hik hik..seb baik tak ngandung kan?

  12. sya Says:

    KV samalah kita.. hari ni hari pertam gak.. kak sya rindu lah no makan sate ikan tu.. tak de kat sini.. aritu lupa nak makan

  13. atty's Says:

    TAHUN NI LOM JEJAK KAKI LAGI KE PARAM..

    MAYBE SABTU/AHAD KOT..

  14. kakLuna Says:

    param? hehe ingat nama tempat tadi.boleh pulak ek ringkas nye camtu. 😛

  15. Aleeya Says:

    tak sampai lagik kat param neh, mcm2 ade ehhh

  16. KV Says:

    atty’s,
    ha..hari minggu nanti boleh pegi.;)

    luna,
    weh, hang tak penah guna perkataan param ke? Aku masa belajar dulu slalu guna. Hik hik..ada2 je kan?

    aleeya,
    masak kat rumah ek?

  17. angah Says:

    masih tak sempat ke PARAM. Hujung minggu nak jugak la

    Lok Cheng tu kan selalu ada pakcik jual naik motor masa kat kuantan dulu

  18. AppleB Says:

    jeles la tgk param kat sana.

    param sini hampeh!

    tp takpelah pasal mek bukak puasa minum air lepas tu telan ubat-ubatan sajork. itu yg penting..huhuuhuhuhuh

  19. KV Says:

    angah,
    kalo dulu2 dorang gatih basikal, la ni dah maju sket pakai motor dah kan.

    appleb,
    sian ko noks. Wahaha.
    Makan ubat tu, jgn ngelat.

  20. Alex Lacey Says:

    k.we panggil lukchin…meme lamo tok makae tuh…

    k.we tok leh tulis kat shoutbox kv…bakpo tok tau…

  21. pB Says:

    sajo jah budok sorghe ni nok uji …

  22. PuteriSatu Says:

    sedap ke sate ikan tu ye…?
    gulai itik…cam sedap je kan..teringat dedulu masa kecik arwah atok bela itik..pepagi gi kutip telur itik dalam reban…hiks…

  23. Mummy Rizq Says:

    bestnya dapat ke pasar ramadhan… ni sampai umah pun dah dekat time nak buka… makan jer la apa apa yang ada…

  24. Alinlai Says:

    banyaknya pilihan… hmmm yummy 🙂 selamat berbuka posa

  25. nasazfrog... Says:

    kak param tuh aper.. name tempat ker.. kat sane ape juadah yang popular kak…
    SELAMAT BERPUASA KAK…:)

  26. YuszTieY Says:

    kv…lokcheng tu yg mengugat pose ku ini…huhuhuuuu…

  27. green apple Says:

    geli aku dengar word PARAM tu. terus sendawa ompek kali.
    kenyangggg.

  28. cendawanintim Says:

    kita takut tau nak makan lok cheng tu…

    tapi ada keinginan nak mencuber..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: