MAMI JARUM

WARNING: Entry ini sekadar catatan kenangan tuan blog. Tiada bermaksud yang lain selain daripadanya.

Semalam, hubby mengajak kv ke kedai emas. Sbb nya, dia serabut kv asyik dok mintak tukar rantai leher.

Hik hik.. mmg dh tabiat wanita kelantan. Tak kira umur tara mana pun, budak kecik baby sehingga tua bongkok, emas adalah pujaan hati. Selain bergaya ala mami jarum, emas adalah aset yg berharga. Kdg2 org kampung, dorang tak simpan duit tapi melabur beli emas. Mahal macamana pun, kedai emas tetap penuh org.

Kat sini takde emas putih bagai. Ada org jual, tp sambutan kurang menggalakkan sbb emas putih takde nilai sgt utk dijual semula. Kalo emas kuning ni mmg bila2 masa pun boleh jual.

Masa lps kawen ari tu, kv ada beli rantai leher tali timba dgn loket nya sekali. Pas tu jarang pakai. Dok simpan dlm lemari jek. La ni plk trend pesen lain tgh in. Kalo nak beli mmg byk duit lah nak kena keluar. So, hubby suggest kv tukar kan emas lama tu ke pesen baru yg kv nak tu. Kv pun, bila hubby bagi lampu hijau, harus on saja. Hihi

Tgk tu, hubby menilik pesen rantai, sungguh kusyuk sekali. Haha

Ni lah rantai lama tu.

Kertas untuk kira2. Tawar menawar harus kaw2 sket.

Kagum dgn tauke muda ni. Boleh bertukang sendiri tau. KV mintak dia sambung kan skt kasi panjang rantai tu.Tambah duit sikit jer. Bertukang sambil bergayut ngan supplier tu.

Loket ni asalnya tak nak jual sbb syg. Tp nak pakai dgn rantai yg baru tu, tak muat nak masuk pulak.

So, tgh menunggu adik tauke tu sambung rantai, kami mengushar benda lain lak. Bila tunjuk satu rantai tgn yg ada ukir nama (jawi). Terus hubby berkenan lak. Hihi..mandrem mak esah pun terus berjalan. Hubby setuju suh tempah. Ahaha…insyaallah sblm raya haji ni siap. Kalo dh siap nanti, kv wat entry mami jarum part 2, okeh. Ahaha

Sbb loket td tak muat ngan rantai baru, so kv tolak jgk buat bayar deposit utk rantai tgn tu. Takde tambah duit byk sgt kan.

Ha!! Ni lah rupa rantai nya.

Kv sibuk sgt nak kan rantai pesen tu sbb nak regu kan dgn rantai tgn yg hubby belikan dulu.

Dapat sekaki payung. Ok lah, boleh berteduh musim2 hujan ni. Hihi

Hari ni, kv jadik mami jarum. Haha

Advertisements

18 Responses to “MAMI JARUM”

  1. saya Says:

    mak datokkkkkkk..bapak lawo rantai baru dia tuu… bestnyaaaaa

  2. Zareda Norman Says:

    KV
    bes kan kalau ke kedai emas, bulat mata tengok design baru.. tapi rantai tangan tu memang lawooo..

    kak zar pun ada menempah barang emas, InsyaAllah sebelum raya haji ni dapat.. ehhe tak sabor wehh

  3. oren... Says:

    mak aih..besor rantai tu..mahai dak?

    aku plan nak beli balik cincin yang hilang masa raya hari tu..tp phobia la..takut hilang lagik..teringin gak nak rantai, tapi kena beli satu-satu dululah..takut ada yang makan kertas jek kat rumah nanti..hihihihi..

  4. KV Says:

    saya,
    rantai pesen gitu mmg tgh in skrg ni.;)

    zareda,
    a’a kv pun tak sabar nak tunggu gelang siap. Hihi

    oren,
    takpe, ko beli satu2 dulu. Biasa lah harga emas, ikut kadar semasa.

  5. nanonano Says:

    bapok !
    rata kaki dok wat ke kak? hihi spesen ork..
    tp org pantai timur mmg lagu tu kan..
    hihi tp klu banyok do’oh kene byr zakat plop :p

  6. CuTeMiUt78 Says:

    wah..kv, memang cantik ler.. ha’ah kan sekarang ni memang musim rantai camtu..

  7. Ungku Nor Says:

    sejak kes ragut melampau2 sampai ada yg koma, meninggal bagai, langsung akak tak brani nak pakai barang kemas dah KV..
    pakai sekejap pun taim raya je..hehehe

    tapi rantai baru tu memang tersangat la santeknya.
    suka nengok ;D

  8. atty's Says:

    cantiknya kv..rantai tu.

  9. maklang Says:

    lama dah maklang tak beli emas…nanti pinjam boleh? he..he..

  10. NONIE AZIZ Says:

    janji bahgia nokssss

  11. Nik Ha Says:

    lawanyor rantai tu. berkenan gok tp k.nik jenih tok minat mmaka sgt, so kira adillah dpt hubby hok tok minat nak offer brg2 kms cegitu..ekekeke (sdp kan ati la nih)pemurahnya hubby KV sng nak mandrem2 ye..ekekeke.kalu cik abe k.nik gak suh saving duit jah/melabur ko..kalu nok paka brg kms beli hok zhulian pun takpo dio kato šŸ˜› terus mek twr ati nak mandrem2

  12. - tety - Says:

    huhuh KV, tety salah soghe ‘oghe kelate’ huk x suka brg mas nih… suka mas putih jek…. hahaha… rs po jangok jah paka ‘mas’ nih… kalo brg2 lain pun mmg avoid kaler gold nih… :p

  13. cendawanintim Says:

    cantikkkkkk…!!

  14. aNIe Says:

    KV….cantik rantai tu…akak suka…tapi akak ni takleh pakai rantai lah…nanti merah2 gatal kat lehe…

    Memang matching dengan gelang tu…

    Mami Jarum pun Mami Jarumlah…janji puas hati…kan?

  15. Intan Rosnitta Says:

    Sungguh cantik.

    Tapi kita pause pakai brg2 kemas ni sejak kejadian hari tu. Ntah bila nak pakai balik… huhu

    šŸ˜›

  16. shafa Says:

    a’ah ler kv..
    skang nih rantai n gelang mcm nih..
    mmg pesen…
    duk kt pantai timir mmg org gile beli emas…
    saya cume ada gelang jer pesen tuh..
    tuh pn selapis jer…

  17. sepet a.k.a zack_u Says:

    nak 1…
    rantai tu..hehe!!

  18. haJa*darLingZ Says:

    wow…kelas la kv…biasalah wanita dan emas xbole dipisahkan…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: