Main Masak2

Hik hik..hari ni kita main masak2 ye uols.

Menunya cendawan sisir dan itik serati.

Cendawan sisir ni kv dn danish kutip kat kayu2 formwork rumah kami dulu. Tak lah byk tapi boleh la sekali goreng. Kalu beli, 2 hengget sikit jer. Nak cari btg getah mmg susah. Cendawan ni boelh masak gulai, goreng ngan telur hancur atau pun ikut suka korang la. Sedap sbb dia rangup krup krap krup krap (siap sound bagai tu)

Ni plk, itik serati. Biasanya MIL yg buat semua start dr celur, cabut bulu, layur api.Kv cuma ambik yg dah siap jer. Haha

Ok, itik kita goreng kunyit bawang. Kasi garing sket. Whoh! Sedap siut!!

Cendawan sisir lak, goreng dadar ngan telur. Jugak sedap mebeles.

Ni pulak, siput sungai yg hubby gi cari ngan anak2 buah dia dekat sungai jeram linang. Bukan jeram temat mandi manda tu. Anak sungai je. Sebelum sampai jeram linang.

Closed up.

Masak lemak kuning campur daun kaduk. MIL yg gulai kan. Kalo kv mmg tak pass. Huhu. Sedap weh!


a

Advertisements

11 Responses to “Main Masak2”

  1. Tijah Lawa Says:

    kat n9 panggil cendawan kukur tu. masak lomak cili api + serai mmg power….

  2. are Says:

    lamanyer xmkn kulat sisir N siput sedut nih…..
    waaaaaaa……rindunyer!!!!!!

  3. Hijrah1429 Says:

    wah sedapnya cendawan tu, teringat masa kekecik selalu gak pungut kat pokok getah tumbang…goreng berlada pun sedap tuh…

  4. cendawanintim Says:

    dia masak kita..hiks!

  5. rina Says:

    semo x rajin make. kulat & siput jer terliur nk rasa. serati tu huhuhu kurang keberanian nak makan. tapi kalau tak tau itu itik bedal gak kot. lain x daging itik, serati & ayam ni ek..

  6. pB Says:

    semua benda ni kak pB tok pernah makae pun …

  7. AppleB Says:

    sedapnyaaaaaa….nak jugakkkk

  8. Ummibatrisya Says:

    kv,

    ummi tak pernah makan satu pun makanan yang kv tunjuk tu kecuali telur 🙂

    ummi pernah cuba makan siput sedut, lama ummi sedut, tak keluar-keluar 🙂

    rupanya kena ada skill nak makan siput sedut ni 🙂

  9. oren... Says:

    dah lama tak mkn cendawan kecik2 tu..selalu mak aku buat kari..sedaaappp..tapi utk aku yg tak reti masak nih, aku tumis ngan cabai melaka saja..mmg krup-krup bunyiknya..

  10. nanonano Says:

    amboi kak..
    sume kaut dkt2 area rumah je..
    save dah tu
    hihi
    😀

  11. Sue@MamaMaryam Says:

    sedapnya cendawan ni..km selalu msk lemak atau goreng jek.. nak cuba la goreng ngan telur plak pas ni..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: