Archive for the ‘kebun’ Category

PENAT UOLS

July 27, 2008

Semenjak 2 menjak ni hari minggu adalah memenatkan bagi kv n co. Byk keje yg nak kena pulun. Takpe lah, untuk kesenangan masa depan jugak. Hihi.

So, hari minggu adalah hari kerahan tenaga sekeluarga. Termasuk danish. Dina dikecualikan. MIL yg jaga.

Pagi jumaat, hari membasuh rumah. Aduyaiii…sakit pinggang. Melepet jek semua. Bergilir gilir dgn hubby menyental debu2 floor tiles tu. Sakit kaki pun ada gak sbb guna asid kan. Tp asid utk mozek la. Tatau la nama canggih dia apa nya.


Ptg nya gi ‘makan gulai’ rumah sedara arwah FIL. Belakang masjid Muhammadi. Dekat nak sampai, dina tertido lak. Tak sampai hati nak usung dina, so kv tunggu jek dlm kete. Hubby mai nak wat giliran, tp segan la kv nak pegi sendiri. Lepak je dlm kete.

Pemandangan rumah pengantin dari dalam kete.

Pastu gi tesco jap nak beli diapers dina. Masyaallah, ramai nya umat manusia. Terlupa plk yg gomen dh gaji. Tak jadi nak membeli. Malas nak beratur.

Belah mlm pulak, pulun jahit langsir sesikit. Byk lg yg tak siap.

Hari sabtu, sibuk pasang sinki bilik air dan dining hall. Pastu sambung pasang rod kayu langsir. Lps lunch pun sambung lg. Aduyaiii…lotih mak aih!


Pastu gi kebun sbb MIL kecoh suh pi ambik durian. Peraih dah nak mai ambik kt rumah. Solat asar, siap2 gi kedai hardware lak nak beli menda alah piping yg masih blum ckp.

Singgah kedai borong beli barang kedai MIL. Byk brg yg dh habis.

Pastu gi kb mall. Niat nak beli cadar dan diapers dina.

Waahahaha… sales cadar dh habis rupanya. Huhu. Diapers plk rupanya sehari sblm yg ada jualan murah. Harga terbaru tu mmg mahal gila2. Sedih uols. Tak jadi beli. Hihi

layan danish main rides kt capcom.


Pastu gi the store. Yahu yabedabedu. The store sales giler2 pet2. Borong byk2. Yay.

Blk dh isya’ baru sampai rumah.

Mek penat uols!

Advertisements

CERITA BASI HARI MINGGU

July 21, 2008

Hari minggu adalah hari masak sedunia. Wahaha. So lps blk pasar jelawat, kelentung kelentang kat dapur.

Menu lunch hari jumaat.

Siap masak, menderu pi kebun sbb nak ambik buah nenas. HIks dina kena tinggal. Makan colek nenas best jugak. Sesambil tu, durian gugur dum dam dum dam.

@ kebun.

Ptgnya berdesup pi tesco sbb nak tgk jualan gudang fella design. Ada satu sofa yg kv berkenan, tp bila fikir blk, baik beli kedai biasa. Jimat belanja. Lg pun dh dekat nk raya ni, mesti byk sale sana sini. So, kiv dulu lah.

@ pameran fella.

Pastu gi tesco, beli eksesori bilik air. Balik tu danish demam. Dah mula sejuk meremang bulu roma. Kuku dia biru2 gitu. Tp singgah gak edlee fried chicken (kfc ala kelantan) sbb danish mintak. Tp dina je yg makan, danish takdak selera.

Mlm tu lps beri ubat, kami selimut kadanish 2-3 lps. Sejam kemudian dan kebah demam dia. Bangun main dgn penuh aktif. Geram plk dibuatnya.

Hari sabtu lak, byk yg lupa nak ambik gambar. Hihi.

Ptg nya tatkala irdina maisarah tido, berdesup kami pi tgk macth volley ball. Ofis kv masuk final. Tp kalah dgn 3-1. Takpe lah, jauh dah meningkat dr thn lps.

@ gelanggang volley ball kompleks sekolah, wakaf mek zainab.

Dah tinggalkan dina kt rumah tu, bergegas la balik. Tak sampai hati dah nak pegi mana2. So, aktiviti ptg tu, tanam pokok bunga. Berpeluh peluh.

Habis crita. Daa