Archive for the ‘sakit’ Category

KEPALA PECAH

November 27, 2008

Aku rasa mcm kepala aku nak pecah la!!

Asyik dok batuk kong kong 100x ni. Tapi tak sakit dada sgt pun. Kepala rasa mau pecah jer. Berdenyut nyut nyut nyut. Adoyaii.

Makan panadol pun tak jalan ni.

Awat selsema batuk lama sgt ni. Dah 3 minggu!!

Huhu..

update: Ptg khamis tu mmg kv sakit kepala, sakit muka, mata macam tersembul keluar (dulu masa peknen kan dina dah pernah kena sekali). Balik keje tu mmg niat terus ke klinik. Sakitnya sampai kv nangis2. Siap muntah bagai.
Jumpa doktor terus mintak doktor injek ubat tahan sakit. So dapat bekalan ubat selsema, batuk, antibotik dan panadine (panadol + codin).
Sampai ke rumah tarik selimut dan tido. Sedar dah ok. Wah, best nya. Alhamdulillah.
La ni tinggal dlm 10% lg. Ok lah kiranya. Masih ada batuk sket2 tp kepala dh tak sakit. Alhamdulillah. Syukur. Dah dapat kembali nikmat sihat.

SENTAP DAN WENG

August 26, 2008

Semalam dan hari ini kv moody. Entah lah. Sidrom PMS kut. Tetiba jek.

Semalam kv jadi panas baran tak hengat. Benda bodoh pun jadik naik angin.

memula tu hubby cakap;

‘mama, jom happy2!”

kv confused!

“Ha???”

“alah, jom lah kluar malam ni. Gi mana2. Tesco ke. Lg pun lauk basah takde ni.”

berkobar kobar suami ku.

Kv pun ia kan aje. Boleh horay2.

Sebelum pegi tu kv siap kan anak2. Naik hangin ngan hubby sbb lepas tgn jek. Suh tukar diapers dina pun tak dapat. Adoiii. Nak menangis kv. Pas tu sesenang jek nak tunggu dlm kete. Kv ni baju pun tak tukar lg. Bila kv marah2 sesenang je dia peluk dan gelak. Arghhhhhh!!!!!!

Nak jadikan cerita, memula pegi lg dina asyik huk hek huk hek. Mengantuk dah minah kecik tu. Suara kecik suara besar semua keluar. Dah la buas tak hengat. Sibuk nak pandu kereta sama. Tension sungguh!

Danish lak takmo tukar seat. Dia dah book seat depan sejak ada adik ni. So kv ngan dina kena dok belakang la.

Dekat2 nak sampai danish hampir terlena. Aduiii…tekanan lak nk bagi dia takmo tido. Dina plk asyik meraung.

Sampai je, park kt luar. Dekat pintu kecik. Danish lah menangis kaki dia semut2.

Dina dh ok bila sampai. Kemaruk nak berjalan budak tu. Menurun sapa lah tu?

Kt tesco ramai giler org. Federal kan gaji semalam. Menyesal setuju keluar.

Memula tu cari buku untuk dina. Dia kan minat ‘membaca’.

Pusing cari benda2 lain gak. Nak berjalan pun susah. Terhimpit himpit. Huhu

Pegi kt area basah, penuh org. Tekanan lagi. So, cancel nak beli lauk basah.

Danish lak nak hotdog goreng. Siap nak menangis bagai tu. Kv pun gi lah try nak beli. Penuh org berkerumun area tu. Lama betul cashier tu. Mcm baru keje je. Dina laks mula meragam. Ah, sentap.

Kv pi cari hubby suh beratur. Hmm…org makin ramai. Kv plg benci membeli kt kelantan ni nak2 kalo tempat2 baru. Kenkonon canggih lah. Pakcik, makcik, tolonglah jaga tingkah laku. Jgn la sesedap rasa je nak potong Q. Nampak sgt kita tu jakun tak hengat tp berlagak tau. Masalah nya plk, budak penimbang dan cashier (bukan cashier kaunter dpn tau) layan pulak. Ada sekali je kv jumpa budak penimbang yg tegas suh beratur. Yg lain mmg hampeh. Pernah sekali kena marah ngan hubby.

So, kejadian begitu berulang lg semalam. Tambah tambah lg dina buat hal. Kv pun buat isyarat kt hubby suh letak je barang tu. Lantak la danish nak menangis ke hapa. Mmg kv dah sentap.

Kv ckp ngan hubby, ” Stop! Gi bayar apa yg dah ambik dan kita balik sbelum mama meroyan!” Hubby pun angguk je.
Singgah beli fish ball utk danish kt food court dan balik.

Sepanjang jln balik tu 2 kali kami hampir eksiden. Sekali ada kete potong Q tp hampir kurang lps dan cuba selit kami. Mmg gila pemandu tu. Kv sumpah dia eksiden sensorang.

Kedua, kt traffic light pasir tumboh. Bukan kami kt dpn, tp mat rempit tu tetap gatal (bukan lane kami) Hampir2 terlanggar depan kt situ. Pukimama punya mat rempit. Aku sumpah ko mati katak terlanggar tiang. Grrrrrrrrr!!!!

Dah terbayang, kalo terlanggar tu mmg haru la. Dah la dina meragam tak hengat. Nak tido tu mmg satu penyiksaan kt dia. Ah, tekanannya!!!

Dah sampai rumah baru mood ok.

Makan ubat selesema dan tgk tv.

Tido plk dina asyik terjaga dan menangis. Bogelkan baju dia baru boleh tido. Mmg tak blh tahan dah ni. Kena pi beli ekon la! Tido pun tak lena.

Sedar2 subuh tadi, tekak kv perit gegiler. Macam terbakar gitu. Sampai termuntah muntah. Punya lah kering. Minum air dan makan gula2 pun tak jadi.

Dah la pagi hubby cuti dan nak guna kereta. Terpaksa car pool ngan opismate.

Hari ni 2 kali kv bantai tido. Mengantuk giler dan weng2. Terasa melayang layang gitu. Tekak sakit, perit dan kering.

Balik nanti kena naik bas sbb ofismate yg kv tumpang tu dah blah. Ada hal kt kota bharu. Tak masuk ofis dah.

Oh, aku dlm tekanan!!!

HILANG SUARA

July 29, 2008

Aduyaiii…. Kv hilang suara hari ni. Mcm suara itik dh bunyi nya. Tension bila nak bercakap, kena ulang byk kali sbb org tak berapa nak paham. Nak2 plk kalo bercakap ngan danish. Byk hah? Hah? Geram tul.

Asalnya kv selsema. Perit tekak mmg grrrrrrr. Pastu sambung kv dok puasa ganti kan, tekak dah jd kering sgt sampai nak telan liur pun dh sakit. Last2 tak kluar suara dh. Haru!

Nak muntah dah rasanya asyik dok hisap gula2 strepsil extra srtong dual action. Dpt melegakan kjp, namun kjp je lah.

Apa yg perlu kv buat ek?